Po otrzymaniu kodu licencji należy użyć go do aktywowania PLDA.
W trakcie okresu próbnego aktywacji można dokonać w menu “PLDA” pod opcją “Activate”.
Po zakończeniu okresu próbnego okienko aktywacji pokaże się automatycznie i korzystanie z PLDA nie będzie możliwe bez dokonania aktywacji.
W trakcie aktywacji należy podać adres e-mail i hasło. Te dane będą potrzebne w wypadku reaktywowania licencji w przyszłości.
Aby zweryfikować status licencji, otwórz sekcję “About” w menu “PLDA”.
DEZAKTYWACJA:
Aby zdezaktywować licencję na komputerze, wybierz opcję “Deactivate” w menu “PLDA”
REAKTYWACJA:
Aby reaktywować licencję (na przykład przy przenoszeniu licencji na inny komputer), potrzebny jest kod licencji oraz hasło. W trakcie procesu reaktywacji należy wybrać nowe hasło. Nowe hasło musi być inne od poprzednich haseł.
ODINSTALOWYWANIE:
Zamknij Adobe Acrobat.
Windows: Otwórz Panel Sterowania i przejdź do “Dodaj/Usuń Program” (Windows XP) lub “Odinstaluj Program” (Windows Vista/7). Alternatywnie, znajdź folder zawierający “plda5.api” (najczęściej jest to "C:/Program Files/Adobe/Acrobat VERSION/Acrobat/plug-ins/plda") i uruchom "UninstallPLDA5.exe".
MAC OS X: Uruchom "PLDA_5_uninstall.pkg" w "/Applications/PLDA", lub usuń PLDA z Aplikacji oraz jego alias "PLDA_5.acroplugin" w folderze "Plug-ins" Adobe Acrobat.